Skärande bearbetning för metall enligt ritning
Hej allihopa. Jag vill gärna höra era tankar kring skärande bearbetning i metall. Vi arbetar med detaljer som måste uppfylla snäva toleranser och följa ritningar exakt. Det gäller både enskilda detaljer och mindre serier. I nuläget har vi inte möjlighet att utföra denna bearbetning själva. Därför undersöker vi externa alternativ för metallbearbetning. Samtidigt vill vi förstå hur arbetsflödet brukar se ut. Vad har ni lagt mest vikt vid i sådana samarbeten?
9 visninger

Hej där. När vi stod inför samma behov började vi läsa på om hur skärande bearbetning i metall organiseras. För oss var det viktigt att förstå hur planering och produktion hänger ihop. När jag tog del av innehållet hos Skärande bearbetning i metall - arentorpslego.se blev det tydligt hur arbetet utgår från tekniska krav och ritningar. Där beskrivs även hur kontroll sker innan leverans. Det gav oss en bättre bild av hela processen. Sådan tydlighet underlättar när man ska ta beslut. Jag uppskattar när informationen är saklig och lätt att följa.