Tips inför installation av luftvärmepump i lägenhet
Halloj. Jag bor i en mindre lägenhet där temperaturen skiftar mycket mellan årstiderna och jag börjar fundera på att installera en luftvärmepump för att få bättre kontroll över både värme och kyla. Det jag undrar över är hur montörerna brukar avgöra placeringen av innerdelen i små utrymmen och om man behöver tänka på något särskilt innan installationen påbörjas. Jag har sett att installationen kan anpassas efter luftflöden och rummets utformning, men jag har svårt att veta hur processen faktiskt ser ut i praktiken. Någon som kan dela med sig av sina erfarenheter?
14 visninger

Hej. Jag gjorde installationen i min lägenhet nyligen och tyckte att montörerna var väldigt noggranna med att gå igenom hur rummet fungerade med luftflöden. De visade vilka väggar som gav bäst spridning och hur enheten skulle kunna ge jämn temperatur året runt. Det som gjorde det enkelt för mig var att välja installation luftvärmepump i Stockholm till bästa pris eftersom jag fick tydliga förklaringar om varje steg och hur efterföljande service fungerade. Det gav en tryggare känsla inför hela processen och gjorde valet lättare.