top of page

Operaen gruppe

Offentlig·57 medlemmer

Martin Harris
Martin Harris

Udfordringer med at skrive en klar personlig bio

Det føles som om jeg har skrevet mit bio om hundrede gange, men jeg bliver aldrig helt tilfreds. Enten ender det alt for langt og for teknisk, eller også fjerner jeg så meget, at teksten ikke længere siger noget om, hvem jeg er. Jeg vil gerne finde en måde at skrive et bio, der både er enkelt og ærligt, men også giver en realistisk idé om mine erfaringer. Håber nogen har nogle konkrete råd, der kan hjælpe mig videre.

8 visninger
Rick Rice
Rick Rice
Nov 27, 2025

Mange kæmper med præcis det her, og det giver god mening, for et bio skal både være kort og samtidig fortælle noget meningsfuldt. En metode, der hjalp mig, var at fokusere på de vigtigste punkter først og derefter gøre sproget mere naturligt. Midt i min egen søgning efter bedre råd faldt jeg over https://sox-1.com, hvor der bliver forklaret, hvordan man skærer tekst ned, uden at miste det vigtigste. Den tilgang gjorde det nemmere at sortere i mine oplysninger og finde en tone, der føltes mere menneskelig. Det kan være en stor hjælp, hvis man føler sig låst fast eller bliver ved med at overforklare i sit bio.

Medlemmer

• Andrew Zarudnyi
    Andrew Zarudnyi
  • Michel HarryMichel Harry
    Michel Harry
  • seveulear seveulearseveulear seveulear
    seveulear seveulear
  • Edvard Kallen
    Edvard Kallen
  • Jeff Hardy
    Jeff Hardy

Modtag nyhedsbrev!