top of page

Operaen gruppe

Offentlig·66 medlemmer

Steven Lon
Steven Lon

Svårigheter med löpande bokföring i företag

Hej forumet. Jag har nyligen insett att bokföringen i mitt företag inte fungerar så smidigt som den borde. Det blir ofta att jag samlar kvitton och fakturor och försöker ta allt i efterhand. Då känns arbetet både stressigt och svåröverskådligt. Samtidigt vet jag att bokföringen behöver vara korrekt och uppdaterad löpande. Moms och andra återkommande delar kräver också mer uppmärksamhet än jag först trodde. Jag vill gärna ha bättre ordning utan att behöva lägga all min tid på administration. Därför undrar jag hur andra har löst detta på ett mer strukturerat sätt.

8 visninger
Sia Enko
Sia Enko
i går

Hej, jag har haft exakt samma problem tidigare. För mig var den stora förändringen att bokföringen började skötas löpande istället för i stora omgångar. När kvitton, fakturor och moms hanteras regelbundet blir helheten mycket tydligare. Jag upplevde också att förberedelser inför bokslut blev enklare när allt redan var korrekt bokfört. Det var skönt att arbeta mer digitalt och samla underlaget på ett ställe. På Bokföring jönköping - Kreativ redovisning beskrivs hur bokföring kan hanteras strukturerat, digitalt och som en löpande process för företag.

Medlemmer

• Anna
    Anna
  • Andrew Zarudnyi
    Andrew Zarudnyi
  • Michel HarryMichel Harry
    Michel Harry
  • seveulear seveulearseveulear seveulear
    seveulear seveulear
  • Edvard Kallen
    Edvard Kallen

Modtag nyhedsbrev!