top of page

Operaen gruppe

Offentlig·115 medlemmer

Billie Nikelson
Billie Nikelson

Att ta ner träd i stan, några tips?

För en tid sedan funderade jag på hur man bäst hanterar träd som står i tätbebyggda områden, till exempel inne i stan, där utrymmet är begränsat och det finns mycket som kan skadas. Det är ju en helt annan sak än att fälla träd på en öppen yta. Jag kom över en sida som pratade om Avancerad trädfällning stockholm, och den beskrev hur man arbetar med olika metoder som sektionsfällning för att säkert ta ner träd som står nära hus och andra objekt. De nämnde även att det är viktigt med rätt kompetens och försäkringar för sådana uppdrag. Har ni några erfarenheter eller tips att dela med er av när det gäller att ta ner träd i stadsmiljö? 🤔

7 visninger
Steven Lon
Steven Lon
for 12 timer siden

Att fälla träd i stadsmiljö är verkligen en utmaning. Det handlar ofta om precision och försiktighet på en helt annan nivå än i mer lantliga områden. Det är viktigt att beakta inte bara byggnader utan också elledningar, gångvägar och eventuell trafik. Därför är det nästan alltid nödvändigt att anlita specialister som kan utföra så kallad sektionsfällning, där trädet tas ner bit för bit på ett kontrollerat sätt.

Medlemmer

  • Anna
    Anna
  • Retawe fareta
    Retawe fareta
  • Elina
    Elina
  • Andrew Zarudnyi
    Andrew Zarudnyi
  • Harriette Hann
    Harriette Hann

Modtag nyhedsbrev!

Tak for din tilmelding!

  • Instagram
  • Facebook
bottom of page